Senin, 17 Mei 2021, WIB

Kamis, 05 Apr 2018, 10:31:26 WIB, 1597 View SMK Fatahillah Cileungsi, Kategori : Pendidikan

Dunia berkembang lebih cepat dari sebelumnya.


Agar dapat terus berkompetitif dalam bisnis dan kehidupan, semakin penting untuk terus mempelajari keterampilan dan hal baru. Itulah mengapa orang hebat seperti Bill Gates bersumpah dengan terus belajar sebagai bagian penting dari kesuksesan mereka.


Untungnya, ada beberapa metode sederhana untuk mengasah otak Anda dan menguasai keterampilan apa pun dengan lebih cepat. Berikut teknik untuk membantu Anda belajar lebih cepat dan lebih baik :

1. 50 menit atau kurang

Sebagai orang yang ingin berkembang, Anda tergoda untuk terus bekerja berjam-jam (atau berhari-hari) secara beruntun ketika mempelajari sesuatu yang baru.


Sebelum Anda menyiapkan lusinan kopi, pertimbangkan hal berikut: Penelitian mengatakan otak kita akan lelah dengan sangat cepat ketika mereka bekerja tanpa henti.

Ellen Dunn dari Universitas Lusiana menjelaskan bahwa “apa pun yang kurang dari 30 [menit] itu tidak cukup, tetapi apa pun yang lebih dari 50 itu terlalu banyak informasi untuk diambil oleh otak Anda pada satu waktu.” Untuk mempraktikkan ini, pastikan Anda menjadwalkan sesi belajar Anda untuk beberapa waktu, menggunakan metode cepat seperti catatan-catatan kecil. Jadwalkan setidaknya 10 menit istirahat diantara sesi untuk memberikan otak Anda beberapa energi yang sangat dibutuhkan.


2. 80/20

Prinsip Pareto, atau dikenal sebagai aturan 80/20, pada awalnya dikembangkan oleh ahli ekonomi Italia Vilfredo Pareto, ketika ia menemukan bahwa 20 persen dari perkebunan menghasilkan 80 persen dari panen di Italia.

Saat ini, ahli produktivitas Tim Ferriss telah mempopulerkan pendekatan modern terhadap aturan ini untuk mempelajari sesuatu lebih cepat. Dia mengatakan yang harus Anda fokuskan pertama ada pada 20 persen terpenting dari apa yang coba Anda pelajari, yang sebenarnya akan mencakup 80 persen dari apa yang perlu Anda ketahui.

Tanyakan pada diri sendiri: Apa bagian terpenting yang menghasilkan manfaat lebih bagi anda ? Misalnya, jika Anda sedang belajar bahasa asing - berapa 20 persen kata yang paling sering digunakan dalam 80 persen dari percakapan sehari-hari ?


3. Stop multitasking


Otak Anda itu seperti komputer - ketika Anda memiliki beberapa tab yang terbuka di browser Anda, hal itu akan memperlambat kecepatan pemrosesan otak anda. Penelitian menunjukkan bahwa mengerjakan banyak tugas sekaligus akan mengurangi kualitas dari apa yang anda kerjakan. Dan sebuah penelitian menemukan bahwa ketika Anda merasa terganggu atau teralihkan, akan dibutuhkan sekitar 25 menit untuk kembali fokus ke tugas yang ada. Banyak waktu yang terbuang.


Di masa dimana beragam gangguan selalu mengitari kita, penting untuk menutup chattingan Anda selama sesi belajar Anda. Diamkan ponsel Anda dan matikan pemberitahuan Anda. Multitasking memperlambat pembelajaran Anda dan menghambat otakmu untuk berjalan pada fungsi tertingginya.


4. Ubah metode belajar Anda


Rekonsolidasi - proses di mana ingatan diingat dan dimodifikasi dengan pengetahuan baru - memainkan peran penting dalam memperkuat keterampilan dan pembelajaran.

Sebuah studi yang dilakukan oleh Johns Hopkins menemukan bahwa "Jika Anda menjalankan versi modifikasi dari tugas yang ingin Anda kuasai, Anda akan belajar lebih banyak dan lebih cepat daripada jika Anda terus berlatih hal yang sama berturut-turut."

Pikirkan tentang memodifikasi teknik belajar yang biasa Anda lakukan. Jika Anda menggunakan catatan kecil dalam satu sesi, pikirkan tentang metode yang lebih langsung di lain waktu, atau dengarkan video ataupun webinar. Ini akan membantu otak Anda mengingat dan memanggil informasi dengan lebih cepat.

5. Belajar dari para mastah


Robert Greene menekankan perlunya seorang mentor ahli dalam bukunya 'Mastery'. Dia berbicara tentang "ideal apprenticeship," mencatat bahwa mendapatkan bimbingan dari orang-orang yang sudah menguasai keterampilan yang ingin Anda pelajari itu tidak ternilai.

Di era informasi ini, Anda dapat dibimbing melalui YouTube, Skype, atau bahkan layanan profesional yang tersebar di internet.


6. Mencatat dengan cara lama

Universitas Princeton dan peneliti UCLA menemukan bahwa membuat catatan menggunakan tangan akan mengarah ke pendengaran yang lebih aktif dan kemampuan untuk mengidentifikasi konsep-konsep penting. Di sisi lain, catatan digital seperti mengetik laptop mengarah pada transkripsi yang lebih ceroboh dan membuka lebih banyak peluang untuk membuka Facebook dan racun internet lainnya.

Tips dari penelitian ini sangat jelas: Lakukan pengetikan menggunakan pulpen/pensil dan kertas biasa. Saat mencatat, tulis saja yang penting. Tetap gunakan kata kunci dan kalimat pendek sebagai pengganti penulisan kata demi kata.


7. Bersiaplah untuk kedepannya

Kami semua mengalaminya - saat Anda kehabisan waktu, uang, atau motivasi untuk terus belajar sesuatu yang baru dan berhenti. Seth Godin menyebutnya "kemerosotan" - ketika fase emas dalam belajar keterampilan baru berkurang.


Cara terbaik untuk menghindari kemerosotan ini adalah mempersiapkannya dan tahu hal ini akan datang pada titik tertentu.


Seperti yang pernah dikatakan Steve Jobs, “Separuh dari apa yang memisahkan pengusaha sukses dari yang tidak sukses adalah ketekunan murni.” Ingat, belajar sesuatu yang baru bukanlah lari dengan cepat, itu maraton. Mereka yang terus gigih sepanjang waktu akan menjadi orang yang berhasil.



Rabu, 21 Okt 2020 Hari Santri Nasional


Ada 48 Komentar
  • Jani, 30 Apr 2019, 15:41:06 WIB
    What's up, just wanted to tell you, I enjoyed this post. It was
    practical. Keep on posting!
  • Heriberto, 20 Okt 2019, 01:33:51 WIB
    Why visitors still use to read news papers when in this technological globe all is existing on web?
  • Chad, 29 Nov 2019, 03:22:08 WIB
    Wow that was odd. I just wrote an very long comment
    but after I clicked submit my comment didn't appear.
    Grrrr... well I'm not writing all that over again. Anyway,
    just wanted to say excellent blog!
  • Mitchel, 19 Mar 2020, 20:29:46 WIB
    Hoàng S?n
    Công ty C? Ph?n Sliver Star Media
    62A Ph?m Ng?c Th?ch, P.06, Qu?n 3, H? Chí Minh
    096 668 31 25
    #quangcaotaisanbay .vn
  • Patsy, 17 Apr 2020, 21:27:44 WIB
    What's up, its good paragrfaph about media print, we all knoiw media
    is a enormous surce of data.
    ??????? ??????? ?????? ????????? ??????
    ??????? ???????? ????????? ??? ???????????
  • Leta, 19 Apr 2020, 18:02:18 WIB
    Therefore, people set aside more day time online.
  • Monique, 24 Apr 2020, 20:15:30 WIB
    I've been exploring for a little bit for any high quality articles or blog posts in this sort of space .

    Exploring in Yahoo I ultimately stumbled
    upon this site. Reading this info So i'm satisfied to show that I've
    a very just right uncanny feeling I discovered just what
    I needed. I most surely will make sure to don?t overlook this website and
    give it a glance on a continuing basis.
  • Andra, 29 Apr 2020, 23:47:37 WIB
    My spouse and I stumbled over here different page and thought I may as well
    check things out. I like what I see so now i am following you.
    Look forward to looking at your web page repeatedly.
  • Larae, 04 Mei 2020, 01:16:56 WIB
    Hello there! Do you know if they make any plugins to help with SEO?
    I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords
    but I'm not seeing very good success. If you know of any please share.
    Thanks!
  • Aja, 06 Mei 2020, 23:36:05 WIB
    Genuinely when someone doesn't understand after that its up to other viewers that they will help,
    so here it takes place.
  • Sherlene, 24 Mei 2020, 13:57:13 WIB
    My partner and I stumbled over here by a different web page and thought I may as well check things out.
    I like what I see so now i am following you. Look forward
    to exploring your web page again.
  • Roger, 26 Jun 2020, 16:43:27 WIB
    It's an awesome article designed for all the web viewers; they will get benefit from it I am sure.
  • wildan, 22 Jul 2020, 06:40:18 WIB
    terimakasi infonya sukses selalu https://www.ariefwildan.com https://ariefwildan.com/about
  • Suzette, 22 Jul 2020, 11:30:51 WIB
    I do consider all the ideas you've introduced in your post.
    They are really convincing and can certainly work.
    Nonetheless, the posts are too quick for novices. Could you please
    lengthen them a bit from next time? Thanks for the post.
  • Harold, 03 Agu 2020, 11:41:38 WIB
    I do not even know how I ended up here, but I thought
    this post was great. I do not know who you are but definitely
    you're going to a famous blogger if you are
    not already ;) Cheers!
  • Clark, 09 Agu 2020, 08:37:52 WIB
    Hello to all, since I am actually keen of reading this weblog's post to be updated daily.
    It consists of nice data.
  • Wilburn, 14 Agu 2020, 00:14:00 WIB
    No matter iff some one searches for his necessary thing, thus he/she wants to be available tha
    in detail, thus that thinng is mzintained over here.
  • Marjorie, 19 Agu 2020, 23:42:04 WIB
    I like the helpful info you provide in your articles.
    I will bookmark your weblog and check again here regularly.
    I am quite sure I will learn many new stuff right here! Best of
    luck for the next!
  • Odette, 28 Agu 2020, 12:29:14 WIB
    Hello! Quick question that's completely off topic.
    Do you kknow how too make your site mobile friendly? My web site looks weird when browsing from my apple iphone.
    I'm trying to find a template orr plugin that might be able to fixx this issue.
    If you have any suggestions, please share. Many thanks!
  • Susanne, 21 Sep 2020, 21:47:10 WIB
    I'm really enjoying the theme/design of your weblog.

    Do you ever run into any internet browser compatibility problems?

    A few of my blog visitors have complained about my site not working
    correctly in Explorer but looks great in Opera. Do you have any suggestions to help fix this
    problem?
  • Bruce, 25 Sep 2020, 09:34:15 WIB
    Howdy! I know this is somewhat off-topic
    however I had to ask. Does operating a well-established blog like
    yours require a massive amount work? I am completely new to operating a blog but I
    do write in my diary everyday. I'd like to start a blog
    so I can easily share my personal experience and feelings online.

    Please let me know if you have any kind of recommendations or
    tips for new aspiring bloggers. Thankyou!
  • Niki, 26 Sep 2020, 05:32:50 WIB
    Anyone might to have Best Wordpress Plugins in Nulled.cr
    Only have a look the website and check the themes
  • Mable, 02 Okt 2020, 11:23:41 WIB
    Once again, great website for us newbs.
  • Randy, 04 Okt 2020, 03:38:01 WIB
    It's a shame you don't have a donate button! I'd
    definitely donate to this fantastic blog! I suppose for now i'll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my
    Google account. I look forward to fresh updates and will share this
    site with my Facebook group. Talk soon!
  • Samara, 08 Okt 2020, 18:31:43 WIB
    I can vouch for the accuracy of this article as I work in a related field.
    Interesting cheers ffor sharing.
  • Stephaine, 14 Okt 2020, 16:48:49 WIB
    Hi there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I genuinely enjoy reading through your
    articles. Can you suggest any other blogs/websites/forums that deal with the same subjects?
    Thanks for your time!
  • Hayden, 17 Des 2020, 20:41:03 WIB
    I'm really enjoying the design and layout of
    your website. It's a very easy on the eyes which makes it much more
    enjoyable for me to come here and visit more often. Did
    you hire out a designer to create your theme? Great work!
  • Seymour, 18 Des 2020, 12:11:30 WIB
    Hello, i think that i noticed you visited my web site so i came to ?return the desire?.I'm attempting to to find issues to improve my web site!I
    assume its good enough to use a few of your concepts!!
  • Christin, 19 Des 2020, 03:17:38 WIB
    I also believe thus, perfectly indited post!
  • Shirleen, 19 Des 2020, 13:12:29 WIB
    Very good post. I am experiencing some of these issues as well..
  • Kacey, 21 Des 2020, 10:03:39 WIB
    I as well as my friends have been looking at the best guidelines located on the website and then the sudden I had an awful feeling I had not expressed respect to the blog owner for them.
    Those people were definitely so very interested to learn them and have in reality been taking pleasure in them.
    I appreciate you for indeed being considerably accommodating and for choosing variety of decent ideas millions of
    individuals are really needing to understand about.
    Our own sincere apologies for not saying thanks
    to you earlier.
  • Lucienne, 21 Des 2020, 13:36:57 WIB
    Hi there, I found your website via Google at the same time as searching for a similar subject, your web
    site came up, it seems to be great. I've bookmarked it in my google bookmarks.[X-N-E-W-L-I-N-S-P-I-N-X]Hello there, simply turned into alert to
    your weblog thru Google, and found that it is really informative.
    I am gonna watch out for brussels. I will
    appreciate when you proceed this in future. Numerous other folks might
    be benefited from your writing. Cheers!
  • Karolin, 22 Des 2020, 15:00:43 WIB
    Excellent post. I was checking continuously this blog and I am impressed!
    Extremely helpful info specially the last part :) I care for such info much.
    I was seeking this particular information for a very long time.

    Thank you and best of luck.
  • Kristofer, 14 Jan 2021, 12:04:42 WIB
    Wonderful post however I was wondering if you could write
    a litte more on this subject? I'd be very thankful if you could elaborate a little bit further.

    Many thanks!
  • Gail, 24 Jan 2021, 04:46:21 WIB
    I keep listening to the news speak about getting boundless online
    grant applications so I have been looking around for the best site
    to get one. Could you advise me please, where
    could i acquire some?
  • Ara, 25 Jan 2021, 10:31:37 WIB
    Someone necessarily help to make significantly posts I'd state.
    This is the very first time I frequented your web page and to this point?
    I surprised with the analysis you made to create this particular publish incredible.
    Fantastic activity!
  • Stella, 27 Jan 2021, 15:20:47 WIB
    You can certainly see your skills within the work you write.

    The world hopes for even more passionate writers like you who are not afraid
    to mention how they believe. Always go after your heart.
  • Marcy, 19 Feb 2021, 17:32:28 WIB
    I don't usually comment but I gotta say thanks for the post on this perfect one :D.
  • Maximilian, 20 Feb 2021, 01:21:07 WIB
    Great post but I was wondering if you could write a
    litte more on this subject? I'd be very grateful if you could elaborate a little bit further.
    Kudos!
  • Emilio, 20 Feb 2021, 10:54:18 WIB
    Wonderful beat ! I would like to apprentice while you amend your
    web site, how could i subscribe for a blog web site?
    The account helped me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered bright clear idea
  • Alexis, 20 Feb 2021, 12:30:29 WIB
    You have brought up a very wonderful points, thanks for the post.
  • Gustavo, 21 Feb 2021, 06:02:11 WIB
    Hi, i think that i saw you visited my site so i came to
    ?return the favor?.I'm attempting to find
    things to enhance my website!I suppose its ok to use a
    few of your ideas!!
  • Roma, 21 Feb 2021, 13:23:43 WIB
    This is a good tip especially to those fresh to the blogosphere.
    Short but very precise info? Thanks for sharing this one.
    A must read post!
  • Harold, 22 Feb 2021, 01:41:04 WIB
    I love studying and I conceive this website got some truly
    useful stuff on it!
  • Nickolas, 22 Feb 2021, 09:48:58 WIB
    Howdy, I think your web site could be having web browser
    compatibility issues. When I look at your site in Safari, it looks fine however, if opening in Internet Explorer, it's got some overlapping issues.
    I simply wanted to give you a quick heads
    up! Besides that, wonderful site!
  • Demi, 22 Feb 2021, 15:46:10 WIB
    I believe you have remarked some very interesting details, appreciate
    it for the post.
  • Stepanie, 22 Feb 2021, 22:45:05 WIB
    Just want to say your article is as astonishing.
    The clearness in your post is just excellent and i can assume you are an expert
    on this subject. Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post.
    Thanks a million and please carry on the enjoyable work.
  • Sven, 12 Apr 2021, 23:23:20 WIB
    Thanks for sharing your info. I really appreciate your efforts and I will be waiting for your next write
    ups thank you once again.